دو علت اصلی خرید یا عدم خرید میل به هوده بردن و ترس از زیان کردن است.
✅ مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با کَرویز این تصمیم را توجیه می کنند.
✅ برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می دهد.
۲۱ اصل روانشناسی فروش
۲۱ ریشه-بن-بیخ روانشناسی فروش
✅ فروش چیره دست با تحلیل نیاز ها آغاز می شود.
✅اشخاص به دلایل خود از شما خرید می کنند نه به انگیزه ها شما.
✅مشتری احتمالی ، فقط زمانی از شما خرید می کند که بداند اخ او هستید و منافعش را رعایت می کنید.
✅ مشتریان معمولا روی پیشنهاد شما اندیشه نمی کنند ، به محض اینکه از دفتر یا محل کار مشتری نهفته خارج می روید او حتی فراموش می کند کسی مثل شما در این دنیا حیات می کند.
✅ هرگز انتظار نداشته باشید مشتریان به شما زنگ بزنند.
✅جواب نه مشتری احتمالی ، پاسخ رد به شخص شما نیست. پایداری اولیه در برابر فروش هم پایداری در برابر شما نیست.
✅وقتی مشتری شما را ملاقات می کند ، اولین سوالی که به ذهنش می رسد ولی آن را به زبان نمی آورد این است :⁉️آیا به من توجه و علاقه داری⁉️
اگر در چند دقیقه نخست ، به این سوال جواب آری ندهید ، مشتری به سرعت علاقه اش را برای تجارت با شما از دست می دهد.
✅۸۰ درصد فروش ها پیش از ۵ جلسه پیگیری قطعی نمی شوند و تنها ۱۰ درصد فروشندگان برای قطعی کردن فروش بیش از ۵ بار تماس می گیرند بیش از ۵۰ درصد از فروشندگان بعد از یک بار تماس از خیر فروش می گذرند.
✅ وقتی کسی به شما جواب نه می دهد ، به شما به عنوان یک شخص پاسخ نه نمی دهد ، بلکه به رهنمود یا ارائه قیمت شما پاسخ نه می دهد.
✅ اگر پاسخ ” نه ” را شخصی تلقی کنید به این نتیجه می قبض که احتمالا اشکالی در شما هستی دارد و یا به این نتیجه می رسید که گناه به گردن فرآورده یا شرکت شماست. وقتی این گونه فکر می کنید ، به زودی مایوس می شوید ، اشتیاق خویش را به فروش از دست می دهید.
این مطلب رو هم از دست ندید:
پیشبرد فروش چیست ؟
✅ شیوه دیگری که فروشندگان می خواهند از امکان شکست خوردن دوری کنند این است که به لحاظ جغرافیایی گستره تکاپو خود را وسیع می کنند. این فروشندگان ابتدا با یک سمت شهر تماس تلفنی بر پیمان می کنند و تلفن بعدی را بعدازظهر به سمت سایر شهر می زنند ، این کار سبب می شود که مدت جنبش آن ها در خودرو افزایش یابد. فروشنده وانمود می کند که دارد پیشه می کند و این در حالی است که وقت را می کشد.
✅ وظیفه شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای این است که رفاقت دیگر را برای خود بخرید. باید به مشتریان خود ثابت کنید که به آنها توجه دارید و برای آنها بهترین ها را طلب کنید.
✅ ۸۰ درصد تماس برای فروش ، با پاسخ نه روبه رو می شود که این هزاران دلیل متفاوت دارد. این بدان معنا نیست که اشکالی در شغل فروشنده یا کالای باره فروش هستی دارد. اشخاص از آن جهت نه می گویند زیرا به خرید کالای باره عقیده بیچارگی ندارند ، آن را نمی خواهند ، نمی توانند از آن استفاده کنند ، نا پرداخت پولش را ندارند ، انگیزه ها دیگری هم می تواند در پیشه باشد.
✅ در جریان یک رسیدگی که چند سنه قبل در دانشگاه کلمبیا چهره گرفت معلوم شد که فروشندگان یومیه یک ساعت و نیم کار می کنند. چرا فروشندگان تا این اندازه مختصر شغل می کنند؟ چرا تا این اندازه از روبه رو شدن با مشتری طفره می روند؟ جواب ساده ای دارد : خوف از رد شدن. خوف از رد شدن در دستور یک ” ترمز ” در ضمیر توان خویش مستحضر است که اشخاص را عقب نگه می دارد.
این مطلب رو هم از دست ندید:
وبینارگیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی برای مدیران می تواند داشته باشد؟
✅به جای اینکه با بیان ویژگی ها و فواید محصولات مشتری را کلافه کنید ، تلاش کنید موقعیت مشتری را فهم کنید و به این پروا کنید که چگونه می توانید به بهترین شکل به او کمک کنید و نیازش را بر آورده سازید.
✅ رابطه مستقیمی میان تصویر ذهنی شما (مجموعه باورهایی که در باره خویش دارید )
و عملکرد و پرتو بخشی شما وجود دارد.
✅ در کار هر فروشی ۲ مانع وجود دارد. این هر دو مانع ، ذهنی هستند این ها بر این پایه اند ترس از شکست ، ترس از رد شدن و باره بی اعتنایی قرار گرفتن.
✅ خوف از شکست در ذهن مشتری یکی از موانع مهم بر راز راه خرید کردن است. بنابراین در مشتری ایجاد اعتماد کنید و از ترس و گمان او بکاهید.
روانشناسی فروش حرفه ای |
منبع: کتاب روانشناسی فروش ” برایان تریسی”
چند سال پیش بود که کمپانی گوگل سر و صدایی زیادی به پا کرد و یک محصول پوشیدنی با نام گوگل گلس را معرفی نمود. این محصول در زمان خود عجیبترین و جالبترین وسیله تولید شده بود و توانست اغلب افراد را شیفته خود نماید.
با وجود اینکه گوگل گلس یک محصول خارق العاده بود اما با مرور زمان محبوبیتش در میان افراد کاهش یافت و توجه کمتری به آن شد و حال گوگل اعلام کرده است که مرحله آزمایشی گوگل گلس به پایان رسیده است.
باید قبول کنیم که گوگل گلس یک وسیله شیک و بهروز است اما به دلیل برخی محدودیتها (نظیر فروش و…) نتوانست بازار بزرگی را ازآن خود کند و گوگل نیز خبر از پایان دوره آزمایشی آن داده است و به احتمال زیاد میبایست منتظر ابزار پوشیدنی جدیدی از سوی گوگل باشیم.
سال گذشته گوگل کمپانی nest را با قیمت 3 میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون مدیر عامل آن وظیفه سرپرستی تیم گوگل گلس را برعهده گرفته است. این شخص یکی از افرادی است که میتواند گوگل گلس را به بلوغ و پختگی برساند و تصمیم دارد بعد از بررسی دیدگاههای کاربران نسل بعدی گوگل گلس را تولید نماید. حال بهنظر شما چه انتظاراتی باید از نسل بعدی گوگل گلس داشته باشیم.
منبع:
در زمانی زندگی میکنیم که برای میهمانهایمان در کنار میوه و شیرینی میبایست دو گیگابایت نیز ترافیک اینترنت خریداری کنیم تا بتوانند از طریق مودم وای-فای موجود در منزل، حسابهای کاربری خود را در شبکههایی نظیر فیسبوک، وایبر و… چک کنند و یا به دانلود آهنگ جدید منتشر شده از خواننده محبوبشان بپردازند.
اما در این میان مشکلی وجود دارد که میتواند آبرو و حیثیت خانوادگیتان را زیر سوال ببرد و آن این است که میهمان محترم رمز وای-فایتان را با کمال احترام درخواست میکند و شما با وجود اینکه هیچ مشکلی در به اختیار گذاشتن اینترنتتان ندارید، اما هرچه فکر میکنید رمز وای-فایتان به ذهن نمیرسد و میهمان محترم نیز با چهرهای مهربان در دیدگان شما زل میزند. اما در این هنگام چه باید کرد؟
در ویندوز 8.1 برای اینکه رمز شبکه وای-فای خود را به دست آورید، میبایست از طریق کامپیوتر خود که به ویندوز 8.1 مجهز است به شبکه مورد نظر متصل شوید (اگر شبکه خودتان است و تاکنون از آن استفاده میکردید پسورد آن بر روی سیستم شما ذخیره شده و از طریق آن میتوانید متصل شوید).
در صفحه دسکتاب نوار ابزار را باز کرده و با کلیک بر روی Settings و سپس Control Panel بروید.
زیر گزینه Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید.
حال در بخش Connections شما میتوانید آیکون وای-فای و نام آن را مشاهده نمایید.
بر روی Wi-Fi network کلیک کنید تا صفحه Wi-Fi Status بهصورت پاپآپ باز شود. بر روی Wireless Properties کلیک نمایید.
اکنون پنجره جدیدی باز میشود. بر روی سربرگ Security کلیک نمایید. حال شما میتوانید پسورد شبکه وای-فای خود را مشاهده نمایید (سومین گزینه).
این رمز را حفظ کنید تا در میهمانیهای بعدی با رویی گشادهتر پسورد را در اختیار میهمانان عزیزتان بگذارید. البته همیشه میتوانید از این طریق به رمز شبکه خود دسترسی داشته باشید.
منبع:
https://itresan.com/58072/how-to-find-your-wi-fi-password-in-windows-8-1/
با افزوده شدن قابلیت Stories به اینستاگرام سایر لازم نیست خیلی با دقت عکسی را گزینش و سپس آن را پست کنیم. با این قابلیت میشود هر عکس یا ویدئویی را پست کرد و آنها بعد از 24 ساعت منزه میشوند. در ادامه تعلیم تشکیل Stories و تنظیمات مهم آن را در اختیارتان قرار میدهیم. به اتفاق آیفونچی باشید.
۱- در برنامهی اینستاگرام در بالا و گوشه سمت چپ روی آیکن + تپ کنید؛ یک گذرگاه سایر اینست که روی صفحه به سمت راست سوایپ کنید.
۲- دکمه دایرهای ذیل صفحه را تپ کنید تا از عکسی که میخواهید را بگیرید یا اینکه آن را نگهدارید تا فیلمبرداری آغاز شود.
۳- اکنون که میتوانید عکس یا فیلمی که ثبت کردهاید را ویرایش کنید. اگر روی آیکن مداد تپ کنید، قلمهای گوناگون ظاهر میشود. وانگهی با تپ روی Aa میتوانید به عکس متن اضافه کنید و آن را هر کجا که خواستید پیمان دهید.
۴- روی Done اشاره کنید.
۵- علامت تیک تپ کنید لغایت Story که ساختید را با دیگران به اشتراک بگذارید.
screen-shot-1395-08-28-at-00-49-28
اگر همین مراحل را چند بار تکرار کنید میتوانید چندین عکس را به طور اسلاید شو درآورید.
Story که ساختید برای ۲۴ ساعت برای فالورهای شما قابل تماشا است؛ به راستی در رأس صفحه اینستاگرام آنها عکس پروفایلتان با یک دایره قرمز ظاهر میشود که از Story جدید را نشانه میدهد. پس از مشاهده، دایره قرمز از بین میرود و صرفا عکس پروفایلتان الی سرانجام زمان ۲۴ ساعت بالای صفحه باقی باقیمانده و بعد از آن محو میشود.
برای پاک کردن Stories روی … در قسمت پایین و سمت راست تپ کنید، سپس Delete و تایید کنید.
در صفحه ساخت Stories و کنار آیکن دایرهای مربوط دوربین اگر روی آیکن سمت راست تپ کنید میتوانید با بومرنگ ویدیو بسازید.
screen-shot-1395-08-28-at-00-50-34
فیلتر- پس از اینکه عکس گرفتید روی آن به سمت چپ یا راست سوایپ کنید تا فیلتری که دوست دارید را اعمال کنید.
نوشتههای رنگی- زمانیکه روی Aa تپ میکنید تا به Story نوشته اضافه کنید، در پایین یک پالت رنگ ظاهر میشود و با سوایپ به چپ حق انتخابهای بیشتری نیز خواهید داشت.
screen-shot-1395-08-28-at-00-50-53
تگ کردن- تنها کاری لازم اینست که مشابه دائم از علامت @ و سپس اسم کاربری فرد مورد نظر بهرهگیری کنید تا او در دایرکت خود متوجه Story شما بشود.
Mute کردن Storyها – اگر هر بار که اینستاگرام را باز میکنید برادر ندارید که Story فرد خاصی را ببینید، روی عکس پروفایل او انگشتتان را نگه دارید و از منویی که نما میشود Mute (…..)’s Story را تپ کنید. با اینکار حتی Storyهای جدید وی به انتهای لیست رسول میشوند. با تکرار همین کار میتوانید آن را Unmute کنید تا مجددا به حالت قبل بازگردد.
مخفیکردن Stories از بعضیها!- به صفحه پروفایلتان بروید و در زاویه راست و بالا روی آیکن تنظیمات و سپس تپ کنید، سپس روی Story Settings اشاره کنید و در قسمت Hide Story From افرادی که نمیخواهید Story شما را ببینند را گزینش کنید.
Message Reply– در تنظیمات Story و سرنوشت Allow Messages Replies تعیین کنید که چه افرادی برای Storyتان پاسخ(مانند Commnet) بفرستند. حتی میتوانید با انتخاب Off ارسال پذیرش را برای همه غیرفعال کنید.
چه افرادی Story شما را دیدهاند؟ روی Story به بالا سوایپ کنید الی ببینید لغایت آن لحظه چه افرادی آن را تماشا کردهاند.
screen-shot-1395-08-28-at-00-51-27
قابلیت Stories و تنظیمات story اینستاگرام |
ذخیرهی Storyها- در تنظمیات Story با روشن کردن دکمه Save Shared Photos تمام آنهایی که میسازید را ذخیره کنید.
این موارد مهمترین ویژگیهای قابلیت جدید اینستاگرام هستند و مطمئنا در آینده و با بروزرسانیهای جدید ویژگیهای متنوعتری به آن اضافه خواهد شد
این وبکم عجیب و غریب قادر است تصاویر Full HD را (1920×1080 پیکسل) با فرمت H.264 و سرعت 22 فریم در ثانیه نمایش دهد. بنا بر اظهارات مقامات شرکت سازنده، این دوربین بالاترین نرخ فریم را در میان دوربینهای ویژه برقراری ارتباط تصویری با قابلیت HD داراست که تصاویر آن نیز بسیار روان و فاقد هرگونه لرزش است. همچنین امکان نمایش تصاویر با فرمت Mpeg و سرعت 30 فریم در ثانیه هم فراهم است.
دکمه جداگانهای برای گرفتن عکسهای 12 مگاپیکسلی بر روی بدنه این محصول تعبیه شده است که بسیار مفید واقع میشود. از دیگر قابلیتهای این ابزار میتوان به لنز عالی آن با قابلیت فوکوس خودکار و چهار میکروفون ویژه با تکنولوژی حذف نویز اشاره نمود.
منبع: