آنالیز کلمات کلیدی
آنالیز کلمات کلیدی در پروسه بهینه سازی برای موتورهای جستجو از بخش های پر اهمیتی است که بی توجهی به آن می تواند لطمات جبران ناپذیری بر نتایج جستجو و سئو سایت وارد کند. حتی اگر یک تارنما نیرومند هم باشید اما در امر آنالیز واژه ها کلیدی آسان انگاری کنید به کامیابی چندانی نخواهید رسید. آنالیز واژه ها کلیدی در گوگل امری تخصصی است که چیرگی کامل بر مباحثی چون تجارت الکترونیک، الگوری رفتاری کاربران و مدل های مختلف سوداگری را می طلبد. در پیوستگی به بحث محیط آنالیز واژه ها کلیدی می پردازیم.
آنالیز کلمات کلیدی چیست؟
آنالیز واژه ها کلیدی گوگل موشکافی SWOT ( رسیدگی نقاط ضعف، قوت، تهدید، فرصت) برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. به کمک آنالیز واژه ها کلیدی می تاب در زمینه حجم، چشم وهمچشمی و نتایج باره انتظار کلمات کلیدی هم برای موتورهای جستجو و هم تبلیغات استفاده کرد. آنالیز واژه ها کلیدی نقطه شروع هر فعالیت سئو است . آنالیز واژه ها کلیدی به متخصصان کمک می کند تا :
- حجم کلمات کلیدی و یا عبارات کلمات کلیدی را تعیین کنند.
- چشم وهمچشمی در گویه کلمات یا عبارات کلیدی را دریابند
- مترادف های خوب برای واژه ها کلیدی بیابند.
- از واژه ها کلیدی منفی که می بایست دوری شود اجتناب کنند.
- عملکرد کنونی کلمات یا عبارت کلیدی را ارزیابی کنند.
- خرج هر کلیک (CPC) برای هر واژه کلیدی و بازده باره چشمداشت را محاسبه می کند.
هدف از آنالیز واژه ها کلیدی
هدف از آنالیز کلمات کلیدی یافتن کلمات کلیدی پرکاربرد دامنه تخصصی فعالیت وب سایت است. سپس بر بنیاد آنالیز این کلمات محتوای خود را ایجاد می کنیم. کلماتی مانند فروش خوردو، فروش باتری ماشین را می طاقت آنالیز کرد الی گرفتن کاربران بیشتر با کدام طریق جستجو این کلمات را سرچ می کنند و بعد بر اساس آن محتوای خویش را فرآوری کرد. یکی از طریق های کلاه سیاه که به شدت بدست گوگل نهی می شود آنالیز واژه ها کلیدی صرفا با قصد دست یافتن به واژه ها کلیدی پرکاربرد در هر موضوعی است که هیچ ارتباطی با سوژه تکاپو ما ندارد و پس بر پای بست، آن کلمات شروع به نوشتن محتوای صفحه ها کرد.
مزایای آنالیز واژه ها کلیدی
بهینه سازی مخارج: آنالیز کلمات کلیدی مایه توزیع بهینه بودجه برای واژه ها کلیدی کامیاب و بازداری از هدررفت وقت و سرمایه بر روی کلمات بی بازده می شود.
افزایش نرخ تبدیل: شناسایی و تمرکز بر واژه ها کلیدی می تواند نرخ تبدیل سایت ا به عبارتی نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد.
بررسی روندها: آنالیز کلمت کلیدی می تواند در مورد رفتار کاربران و اینکه آنها کدام واژه ها کلیدی را از کدام روش ها باره بهرهگیری پیمان می دهند اطلاعاتی به دست دهد.
کشف بازارهای جدید: آنالیز کلمات کلیدی کوشش های بلند مدت شما را گسترش دیتا و جستجوهای جدیدی که با واژه ها کلیدی خاصی سپریدن می شود را شناسایی کرده و مشتریان متناظر با آنها را می یابد.
مراحل آنالیز کلمات کلیدی
- پیش از تولید محتوا با کمک ابزارهایی مثل گوگل ترندز Google trends واژه ها مرتبطی که بیشترین حجم جستجو را داشته اند معرفی و کلمات کلیدی را بر اساس آنها تنظیم می کنیم.
- پس از فرآوری محتوا، با کمک ابزارهایی همانند گوگل آنالیتیکس Google Analytics به آنالیز کلمات کلیدی پرداخته و شدامد برپایی شده برای هر واژه کلیدی را رسیدگی و واژه ها کلیدی را اصلاح میکنیم.
- در مرحله بعد بعد از گذشت شماری از اصلاح واژه ها کلیدی بدست ابزارهایی مثل گوگل وبمستر Google webmaster مجددا نرخ کلیک هر صفحه را رسیدگی می کنیم. لغایت در صورت لزوم مجدد کلمات کلیدی یا درونمایه را اصلاح کنیم.
ابزارهای آنالیز واژه ها کلیدی جهت بهینه سازی سایت
برای بهینه سازی سایت برگزیدن کلمات کلیدی نقش مهمی ایفا می کند. استفاده از ابزارهای آنلاین در برگزیدن این واژه ها کلیدی کمک زیادی می کنند. این ابزارها مقدار جستجوی هر کلمه کلیدی را مشخص می کند. بعد متعلق به با تحلیل آنها می بایست بهترین واژه ها کلیدی را برگزیدن کرد. شماری از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در پایین معرفی می شوند:
Google Adwords
گرد از بهترین ابزارهای آنالیز واژه ها کلیدی جهت بهینه سازی سایت استفاده از Google Adwords است که با وارد کردن کلمات کلیدی و یا آدرس سایت به بررسی این جستار می پردازد. از این روش می توانید سایت رقبای خویش را نیز ارزیابی کنید.
Good Keywords
به کمک این ابزار می توانید کلید واژه مناسبی برای سایت خود بیابید و متعلق به برای بهینه سازی سایت خویش استفاده کنید. Good keywords یک دست موزه کارا و مفید برای سئو بهتر بوده، مجانی است و به ثبت اسم و . . . نیازی ندارد
Google Webmaster Tools
این افزار از امکانات کلمات کلیدی و اضافه کردن نقشه سایت ، و ... برخوردار است و به کمک این افزار آنالیز کلمات کلیدی می توانید کنترل کاملی در بهینه سازی سایت خویش داشته باشید.
Google Analytics
این آلت احصاء دقیقی از وضعیت کلی سایت , عملکرد سایت و تعداد بازدیدکنندگان در اختیارتان می گذارد و از محبوبیت و کاربرد جهانی برای آنالایز واژه ها کلیدی سئو سایت برخوردار است.
Wordtracker
این ابزار با وارد کردن واژه کلیدی شمار زیادی کلمه کلیدی پیوسته و میانگین جست و جوی روزانه در اختیارتان می گذارد و یکتا از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت می باشد.
SEO Book
این دست موزه امکان برگزیدن واژه کلیدی مناسب را به شما می دهد و از پایگاه داده های گوگل و یاهو بهرهگیری می کند و بدست ورد ترکر برپایی شده است.
ابزارهای ذکر شده، 6 مورد از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن بهترین واژه کلیدی است. البته، ابزارهایی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه، جزئیات اغلب و بهتری را در کمر بستن شما قرار می دهند. ولی اگر بودجه کافی برای این شغل ندارید، این ادوات بهترین و مناسب ترین گزینش ها هستند.
آنالیز کلمات کلیدی |
سخن آخر
پایه و اساس یک راهبرد کامیاب و مؤثر بازاریابی و تبلیغات اینترنتی با به کارگیری موتورهای جستجو، گزینش صحیح کلمات کلیدی است. تیم بهینه سازی وب سایت (سئو) پونه مدیا آغاز بر پایه گونه محصولات و خدمات و استراتژی بازاریابی شما کلمات کلیدی تارنما شما که می تواند بیشترین شدامد را به سایت شما وارد کند آنالیز می کند. در مرحله بعد بر پایه عوامل مختلفی چون بودجه، سررسید و اهداف دلخواه شما کلمات کلیدی مو ثررا گزینش میکند سپس از کلمات کلیدی انتخاب شده در فضا های مختلف و مناسب سایت شما اعم از متا تگها و مخصوصاً در متون محتوای صفحات سایت شما بگونه ای کارساز استفاده می کند.